Publisert av: raagraaum | 30 november, 2011

Stoltenberg holder hodet kaldt

Statsministeren så seg i dag nødt til å minne norske politikere om at de skal holde seg langt unna domstolenes vurderinger.

– Jeg er opptatt av å understreke at dette er noe politikere ikke skal gå inn i, det handler om å stå opp for rettstatens prinsipper, sier statsministeren.

– Politikken har sine grenser. Så kan man personlig og privat ha meninger, men man skal vokte seg vel for å gå inn i domstolenes vurderinger, sier han.

– Hareide uttrykte i går at han kjente på en aggresjon. Hva slags tanker gjorde du deg om de sakkyndiges rapport?

– Det handler ikke om mine følelser eller mine reaksjoner. Det handler om at som statsminiser skal jeg respektere mitt ansvarsområde, svarer Stoltenberg.

Fra nrk.no 30.11.2011

Legg igjen en kommentar

Kategorier

