Publisert av: raagraaum | 11 desember, 2012

Nå går det framover i norsk skole, vi venter i spenning på hva som vil bli sagt.

dn.no forteller:

Norske elever gjør det bedre i både lesing, matematikk og naturfag i de internasjonale undersøkelsene TIMSS og PIRLS. Ingen andre land i TIMSS-studien kan vise til så sterk framgang i matte som norske 4.-klassinger.

Så venter vi i spenning på hvordan dette skal forklares og bortforklares:

At Kristin Clemet begynte en helt nødvendig reform i norsk skole.
Og at SV har fortsatt dette helt nødvendige reformarbeidet på en utmerket måte.

Begge deler, ikke bare den ene.

Slik vi ser det, satte Kristin Clemet foten ned for en masse dilldall som gjorde at de dårligste lærerne fikk «styre» norsk skole. I og for seg velment omsorg for de svakeste, de som ikke trivdes i skolen ble misbrukt til å ikke ta læring på alvor.

Og SV har etter det begrensa den gode Clemets overtro på konkurranse som den endelige forklaringsmodell på suksess.

Advertisements

Responses

  1. Som en som har unger i dagens skolesystem må jeg si at det er mye bedre fokus på individuelle behov nå enn på åtti-nittitallet da jeg var igjennom kverna. Spesielt i vanlig undervisning tas dette mer hensyn til. Spesialundervisning virker det som om det er vanskeligere å få tilgang til, er vel en økonomisk avveining dette. Mye finere med kulturhus, pynt, Ibsentrapp, lysekroner og leieutgifter til ubygde stadionbygg enn tilbud utover kravet i grunnskolen.


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Kategorier

%d bloggers like this: